Google zijn grootste inkomstenbron is al jaren het advertentieprogramma Adwords. Met dit advertentieprogramma kun je de eerste posities op bepaalde trefwoorden in de zoekmachines van Google kopen. Dit is uiteraard voor bedrijven erg interessant omdat hoge posities in Google zorgen voor meer bezoekers op de website, wat uiteindelijk weer resulteert in meer omzet voor het bedrijf. Nu heeft Google echter nog meer waarde weten toe te voegen aan het advertentieprogramma. Het bedrijf brengt namelijk sinds december in kaart hoeveel fysiek bezoek Amerikaanse adverteerders te danken hebben aan AdWords. Hoe weet Google nu eigenlijk hoeveel fysieke bezoeken te danken zijn aan het advertentieprogramma? Het bedrijf maakt schattingen die gebaseerd zijn op basis van geaggregeerde anonieme data van mobiele Android-gebruikers die hun Location History aan hebben staan. Google geeft de data enkel en alleen door aan de gebruikers van het Adwords programma. Uit de cijfers van Google blijkt dat de bij mobiele Adwords advertenties een erg grote offline impact bestaat. Deze is zelfs groter dan de online impact. De feature van het Google Adwords campagne is nu ook bereikbaar voor adverteerders uit Canada en Australië. De verwachting is dat de feature op zeer korte termijn bereikbaar is voor Europa. Google weet namelijk ook dat de dienst hierdoor voor ondernemers en particulieren alleen maar interessanter aan het worden is. Op termijn zal deze dienst Google dus ook nog meer omzet gaan opleveren. Er zijn echter ook andere manieren om hoger te scoren in de zoekmachines van Google. Een zeer bekende methode is linkbuilding. Omdat linkbuilding veel tijd en kennis in beslag neemt is het raadzaam om linkbuilding uitbesteden. Veel ondernemingen kiezen er echter voor om alle diensten omtrent internetmarketing uit te besteden aan een echt online marketing bureau. De beste resultaten worden namelijk doorgaans bereikt als bedrijven er ook voor kiezen om bijvoorbeeld Google adwords uitbesteden. |
Volg de link voor info : link |