Iedereen heeft online wel eens iets besteld. Dat is sinds een jaar of tien zo eenvoudig gemaakt, dat er in Nederland, maar ook in het buitenland, mensen zijn die eigenlijk nooit meer naar buiten gaan om iets in een winkel te kopen. Zelfs boodschappen worden tegenwoordig bezorgd door de bezorgservice van Albert Heijn of Jumbo. Maar niet alleen bestaande winkels gebruiken een service om de boodschappen tot in de keuken te bezorgen, er zijn ook bedrijven die slim ingespeeld hebben op de opkomende besteltrend. Zo is er sinds een aantal jaar het bedrijf Picnic, een soort bezorgende supermarkt. Het verschil met andere bezorgservices is echter dat dit bedrijf helemaal geen fysieke winkels kent. De boodschappen bestellen en bezorgen is de enige service die het bedrijf aanbiedt. Dit toont maar weer eens aan hoe makkelijk het is om producten of goederen thuis te laten bezorgen, en waarom de aankopen in fysieke winkels afnemen. Het bestellen kent echter ook een aantal nadelen. Zo weet je niet precies wat je besteld, je hebt het product immers zelf niet vastgehouden. Daardoor kun je niet altijd even goed beoordelen of je de juiste aankoop hebt gedaan, bijvoorbeeld bij het bestellen van een draadloze achteruitrijcamera set. Het kan zijn dat bij binnenkomst blijkt dat de achteruitrijcamera set niet geschikt is voor de auto die jij voor de deur hebt staan. Dit is vaak een vervelende conclusie, maar wanneer je bij een legitieme webshop besteld is dit vaak geen probleem. Je kunt dan zonder veel gedoe, en vaak ook nog gratis het pakket retour zenden naar de leverancier. Bij producten bestellen uit het buitenland wordt dit wel lastiger, omdat hier vaak hoge kosten aan verbonden zitten. Versturen naar het buitenland is nou eenmaal duur, maar wanneer je niks hebt aan het geleverde product zul je dit toch echt terug moeten sturen om nog compensatie te krijgen. |
Volg de link voor info : link |