Als we het hebben over een telefoondienst of over een telefoonservice wordt er al snel gedacht aan een callcenter. Dit is zeker niet verkeerd, maar er zijn nog veel meer verschillende soorten telefoondiensten in Nederland te vinden. De één is bekender dan de ander, maar allemaal vervullen ze een cruciale rol onze economie en onze samenleving. Dat een callcenter het eerste is wat in je opkomt is ook zeker niet zo raar: het is wellicht het meest bekend van allemaal en bovendien is het ook de variant van een telefoondienst waar we het meeste mee in aanraking komen: iedereen heeft wel eens telefoontjes gehad tijdens of rond het avondeten met de vraag of ze je een aanbod mogen doen. Deze telefoontjes hebben veel callcenters in een negatief daglicht gezet, maar dit is slechts één van de callcenters, namelijk de outbound variant. Er zijn daarnaast ook nog inbound callcenters. Deze bellen niet, maar nemen alleen op. De belastingtelefoon is hier een goed voorbeeld van, maar ook menig klantenservice centrum van bedrijven wordt verzorgd door een callcenter. Er zijn zoals gezegd ook andere telefoondiensten. Zeker heden ten dagen is dit het geval en is de ‘oude’ definitie van een telefoondienst misschien niet meer helemaal van toepassing. Tegenwoordig hebben veel organisaties en bedrijven een WhatsApp lijn waar je contact mee kan maken, wat ook onder een telefoondienst valt. Ook zijn er een aantal diensten die niet onder een callcenter vallen, maar wel soortgelijk werk verrichten. Denk bijvoorbeeld aan specialistische lijnen binnen de overheid, van meld misdaad anoniem tot aan een suicide hotline. Het is bovendien aannemelijk dat het aantal aangeboden diensten de komende jaren alleen maar zal toenemen: nieuwe, aan de telefoon gekoppelde diensten zoals WhatsApp zullen hun intrede doen, maar daarnaast maken ook steeds meer bedrijven gebruik van bijvoorbeeld een antwoordservice. |
Volg de link voor info : link |